lördag 14 september 2013

FO: Inspira Cowl


 Mönster: Inspira Cowl (Ravelrylänk). Gjorde storleken Steampunk. Kul mönster som tillåter en hel del experiment med färgerna. Men eftersom jag är lite bred över axlarna blev denna kanske i lite minsta laget, men helt klart nåt att använda när vintern kommer. Den går ju att dra upp över öronen om snålblåsten skulle slå till. Jag funderar på att göra en smalare variant också för att få en halstub som sitter lite mer åt. Jag valde att avsluta med en fläta (braided edge), men skulle egentligen haft den i början på arbetet för att ha den i slutet, som jag valt, då det blev lite sladdrigt. Nästa ska ha den längst ned och inte högst upp.

Stickor: 4,5 mm

Garn: Visjögarn Karamell Sonoko, ca 60 g, och Rowan Felted Tweed, ca 75 g. Är fortfarande lite hemligt kär i Visjögarn och blev inte besviken denna gången heller. Rowan överraskade faktiskt genom att visa sig inte vara särskilt långt efter i ligan. Kvalitetsgarn, verkligen! Nu när jag ser resultatet är jag glad att jag satsat lite extra på kvaliteten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar