söndag 22 december 2013

Vantar och lite katt

Det har varit mycket nu inför julen, planering av klappar och massa annat som ska klaffa. Har hunnit göra en hel del hemlisar och tänkte visa vantarna jag gjort till min bror i julklapp. Jag hoppas han ska digga dem lika mycket som jag!


De är himla rockigt stickade med Drops Baby Merino och stickor 4. Tror jag, fattar inte att jag redan glömt en sån liten detalj som stickstorleken. Men är toknöjd med dem. Hoppas bara brorsan ska bli lika nöjd. Mönstret hittar ni här. (Ravelrylänk)


 Har avslutat min första hjärtekatt. Så söt och håller redan på med en ny. Vet inte riktigt vad den ska heta, men tycker Bodil är ett så sött namn på en katt så jag tror det får bli det. Alla hjärtekatter måste ju heta något när de anländer till Drottning Silvias Barnsjukhus, och jag tycker nog det blir mer personligt då.


Jag virkade en söt mössa också (mönstret till den hittar du här.)  Bodil förbereder sig för resan, ni ser väl vad hon håller hårt i båten;) Men då behöver hon ju en reskompis för ingen ska behöva färdas på de sju haven ensam. Så jag får se till att få tummen ur och göra färdigt katt nr 2, så de kan resa tryggt tillsammans och göra var sitt barn glada....
  
Vill du vara med i projektet, läs mer om hjärtekatten. Den är himla rolig att göra och så gör man ju någon en liten tjänst på samma gång!!

Nu tänkte jag ta jul, rejält. Åka till svärisarna och bara ta det piano (hur man nu ska klara det med 5 barn under 4 år och en hejdundrans massa vuxna). En rejäl jul med andra ord. Kanske kan låsa in mig med virkningen i garderoben på övervåningen och komma fram lagom till maten för att sen "köpa" tidningen och vara borta en stund... låter som en plan. GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar