fredag 6 december 2013

Virkmani och lite snö

Jag har så mycket julkänslor i år att jag lät det gå ut över bloggen. Jag lät pimpa den lite lätt... eller lätt och lätt.... kunde ju varit värre, eller?... tur att julen inte varar för evigt... kanske den kan komma tillbaka till sitt vanliga jag.... eller varför det, egentligen?

 När jag gick och lade mig igår var det typ + 4 grader ute, när jag steg upp hade Sven viftat med sin trollstav och minskat temperaturen till -1 grad och gjort världen vit. Jag älskar vintern! Bra jobbat Sven! Jag sprang ut med kameran i högsta hugg för att i alla fall få en skymt av den innan den försvann. Fick lite spår med på bilden, lite vargspår! Av en varg som gör allt för en boll och en varg som gör inget för boll. Vi kallar dem i alla fall vargarna, för längre ifrån likhet med en varg kan man inte komma. Snarare en stor vit buffel, och en liten svart iller.... eller nåt.... de gillar i alla fall snön de med och var först ut imorse!

Jag har fått virkmani.... det är allt som kretsar i huvudet just nu.. att virka! Hittade dessa söta mössor (hade ingen aning om att man kunde ribbvirka mössor, eller i alla fall inte sett en bra förrän nu) här, och var bara tvungen att göra en... eller två... eller ja, håller på med den tredje! Vad tusan är det som är så speciellt med dem?!? Förutom att de är jädrans snygga och fabulöst roliga att göra! Passar som en smäck gör de med. Använde virknål 5 mm och Freja. Tofsarna hade jag köpt in för nån vecka sen för att sticka snygga mössor. Har hunnit sticka en, men den planerar jag att repa upp... för att virka en mössa till..... GAAAHHHH! Bara virkning i huvudet. Det är tur man har barn, annars hade jag suttit i soffan hela dagarna och ådragit mig en massa korkade virkskador! Jag. Bara. Måste. Virka. Nu! Behöver medicin, eller skjut mig....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar